Navigering
(0)

I need more time for the game I love.

Lite svårt just nu att få in händer i pokern. Många saker kommer i vägen, dock saker som borde komma i vägen  för tillfället, som t.ex skolarbeten och socialt umgänge. Jag vill ha mer tid för pokern, men ibland borde man  prioritera på annat vis. Snart har jag så gott som ingen skola alls, då ska det ske en explosion i pokervärlden, the  young gun will rule the tables again. Då skall jag ytterligare utveckla mitt spel och skaffa coaching osv.


För tillfället har jag lagt att extra tid på att studera spelet lite. För tillfället läser jag "Master the mental game:  YOUR WORST POKER ENEMY" av Alan N. Schoonmaker. Ren i första kapitlet kände jag igen mig själv, "just såhär  tänker jag", när den behandlade vanliga mentala inställningar till spelet. Boken handlar om att vinna över sin  värsta fiende: sig själv. Med det menas att du själv, som spelare, är din värsta fiende eftersom du helatiden  stöter på hinder i din inställning till spelet som gör att du inte kan bli bättre. Jag tror definitivt denhär boken  kan  öppna dörrar i mitt sätt att se på spelet och på det viset öka min winrate!

2011-02-14 @ 15:37:08


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackbacks