Navigering
(5)

En till misslyckad skottning.. :S

Ner 5 inköp på 50NL idag. Glad dock att det inte hände inom loppet av 100 händer denna gång.

http://www.pokerhand.org/?5937078 - standard
http://www.pokerhand.org/?5937080 - standard c/c river då han kommer trycka in alla missade drag
http://www.pokerhand.org/?5937081 - galen fisk

***** Hand History for Game 2052905291 ***** (Entraction)
$50.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, January 27, 05:47:55 ET 2011
Table Tenhult (Real Money)
Seat 3 is the button
Seat 1: lupen1010 ( $13.59 USD )
Seat 2: Jiiky ( $72.92 USD )
Seat 3: kekko1991 ( $50.38 USD )
Seat 4: pezasesino ( $85.12 USD )
Seat 5: mkillerPL ( $21.42 USD )
Seat 6: lozio1000 ( $35.51 USD )
pezasesino posts small blind [$0.25 USD].
mkillerPL posts big blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Jiiky [  Ah Ks ]
lozio1000 raises [$2.50 USD]
lupen1010 folds
Jiiky raises [$8.00 USD]
kekko1991 folds
pezasesino folds
mkillerPL folds
lozio1000 calls [$5.50 USD]
** Dealing Flop ** [ 7h, 6h, 4s ]
lozio1000 checks
Jiiky bets [$13.00 USD]
lozio1000 raises [$27.51 USD]
Jiiky calls [$14.51 USD]
** Dealing Turn ** [ 2d ]
** Dealing River ** [ 2s ]
lozio1000 shows [9c, 9s ]
Jiiky shows [Ah, Ks ]
lozio1000 wins $68.77 USD from main pot
http://www.pokerhand.org/?5937086 - 55/10 spelare som inte foldade till 3bs. Är osäker på mitt spel men tror jag kan folda ut några bättre händer men vill inte heller bli bluffad på turn så jag bet/synar här. Har endå 28% EQ mot överpar som inte är AA eller KK. Han trycker också in drag här som jag beatar.

Blööörrggghhh.. :D Får vänta med 50NL nu ett tag igen. Fastän spelarna är sämst där.

2011-01-27 @ 17:02:33

Postat av: Toffe Bredkvacka

Preflop:

Sista handen med AKo skulle jag bara syna hans utg höjning. Du kommer ej kunna balansera din CO 3bet range här mot en spelare med PFR på endast 10(tänk på att hans utg range är ännu tajtare). En 3bet leder endast till att han lägger alla Ax händer du vill han ska fortsätta med. Tror faktiskt att även en fisk som sällan lägger mot 3bets(som fallet nu) hittar fold med svaga Ax händer en stor andel av ggr i just den här situationen. Och även ifall han synar alla dessa så tappar du inte så mycket(om något alls) värde genom att bara kallsyna heller. Finns dessutom adderat värde i att få med händer bakom dig som du dominerar plus att du ger någon chansen att squeeza.



Postflop:

Som spelat pre skulle jag beta max halvpott och ge dig rum att folda mot en raise. Du behöver ej oroa dig för att FI bluffar dig eftersom AK faktiskt hör till botten av din range här så du blir ej exploaterad.



Tänk överlag i fortsättningen på att i 3betade potter är det oftast bäst att hålla betarna mindre, typ halvpot(både vid träff och miss) eftersom stackarna är grundare.

00:43:35 den 2011-01-28

Postat av: Jiiky

Du läser min blogg fortfarande ;) Jo, diskuterade handen med brunzi också. men bra att få förklaringar från olika håll! Betsizen va nog mest så jag får odds att syna om han pushar (vilken var dåligt), håller mig oftast till 1/2 - 2/3 pot annars i 3b potar. Med tanke på hans stacksize och storlek på poten känndes det bara så weak att checka o ofta måsta folda turn.



Håller nog med om att syn pre är bäst. Men för tillfället kändes det bara somom jag borde få mer av honom pre. Tror jag mest tänkte "äh det är en lös fisk lika bra att bara raisa och få mer pengar i potten", men som du sade. bara 10% PFR och han är UTG. Mot regs är det nog nästan alltid en syn pre.



Hur går det för dig annars? :)

01:00:49 den 2011-01-28

Postat av: Toff_fish

Jodå, måste ju följa med hur det går för ett aspirerande pokerproffs från hemtrakten:) Verkar ju gå riktigt bra för dig också.



Att checka bakom(hela din range) är överlag ingen dålig linje. Är faktiskt min standardlinje mot en reg här. Din range är tillräckligt stark för att ej bli exploaterad på senare gator(du behöver nästan aldrig folda mot en turnbet) och ni är tillräckligt grunda för att få in pengarna på endast två gator. Men i det här läget är du uppe mot en dålig passiv spelare med en stark range, som din range ändå krossar. Då vill du överlag inte låta skrämselkort falla och låta honom komma undan(obs att det inte finns så många skrämselkort för en reg som kan läsa händer, men nästan halva kortleken för en dålig spelare som sitter med en hand som 99) . Och de gångerna han är tom kommer du ändå väldigt sällan få värde från att han skulle bluffa turn(han är passiv). Vet ej hur pass insatt du är i matematiken bakom exploaterande och balanserande ranger(skulle bli för mycket text att visa beräkningarna), men tänk på att hela tiden spela din range vs villains range relativt brädan och inte spela endast din hand vs villains range. Det kommer man långt med.



Går väl sådär för mig pokermässigt. Tog ut en stor del av min rulle inför heads up projektet och där runnade jag nästan 10K$ under ev:/ Slutade knappa 1000$ plus för hela året på heads up så fått gå tillbaka till sngs nu och har gått ner lite i nivå tills jag byggt tillbaka rullen.

11:46:48 den 2011-01-29

Postat av: Jiiky

Checka bakom låter perfekt nu när jag fått en lite bättre bild av det hela. Att beta stort/calla är nånting jag så gott som aldrig gör. Men mot en lös fisk betar jag med en stark hand här så gott som alltid (1/2-2/3 pot) och trycker in degen på turn, om jag inte har nån speciell read på honom som gör att det vore +EV att checka bakom.. Men mot en reg låter det bäst att checka bakom med hela min range.



Usch, men du är ju sng expert så det borde int va nå problem :) jag har för mig att värdet i SNG's börjar dö ut lite, speciellt i dagens läge, ens edge i den formen av poker blir bara mindre och mindre för varje da. Känns somom spelarna där utvecklas och blir betydligt bättre för varje år. Klart det sker i CG också men inte i samma takt. nått du har märkt?



GL at the tables!

12:31:12 den 2011-02-05

Postat av: Jiiky

om jag inte har nån speciell read på honom som gör att det vore mer profitabelt att checka bakom *, t.ex om jag vet att han tycker om att bomba turn med hela sin range, maniac style.

12:35:55 den 2011-02-05


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackbacks