Navigering
(0)

Viktor "Isildur1" Blom



Alla pokerspelare vet vem han är. Sickest monterf***** inom onlinepokern. Han kom från ingenstans och spelade på högsta nivåerna med de mest respekterade spelarna inom pokern. Han var bl.a. delaktig i största potten som spelats online genom tiderna. (1 300 000$ pot, mot finnen Patrik Antonius)

Ingen visste vem han var i början och han var i centrum av all uppmärksamhet. "Den okända svensken, Isildur1", som han kallades då. Han ville hålla sig anonym den tiden men folk hade en aning om vem han var. Det är därför det var så spännande eftersom ingen visste vem han var och antog att han spelade allt för högt med tanke på hans bankrulle.

När han var 18 år spelade han upp sig från 2000$ till $1,4M på tre veckor. Han gick då ännu i skola. Folk visste att han spelade poker men ingen visste hur stora summor det handlade om. Han hade sin peak på $5M plus (Lyckad HU mot Tom "durrr" Dwan) i november 2009, och var ner $2M (Mindre lyckat mot Brian Hastings, Patrik antonius och Phil Ivey) i december. Hur kan man i hans ålder hantera såna swings? I en intervju säger Blom: "Visst är det jobbigt med tyngre dagar, men det spelar ingen roll i längden. Pengar är ändå bara pengar, det är inte allt i världen. Jag spelar för att jag tycker att det är så jävla kul, det är så enkelt. Särskilt när jag får bra spel med mycket action, då är det riktigt kul." Jag antar dock att han inte berättar "hela storyn" här. Antagligen for han hem till sina föräldrar och gråta every once in a while och sa att han har kärleksproblem.

Idag är hans identitet avslöjad och är medlem i pokerstars teamet. Kanske bra för honom att ha sponsorpengar att luta sig tillbaka på med tanke på hans skottande! Älskar honom endå, gillar hans sjuka inställning till spelet även om jag aldrig skulle göra nått liknande.

2011-01-22 @ 10:24:14


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackbacks